Lite bilder på härligheten mycke jobb har de vart men äntligen fått köra en sväng med pärlan.. Polerar å väntar in regbesiktning sen e man med på banan igen Thomas
Jo så börjar de närma sig besiktning men har någon en aning om var chassi nummer befinner sig.. Brukar ju sitta på ramen hö fram gäller detta även IH?? Kan tänka mig att frågan kommer ställas på SBP å då kan det vara bra att veta.. Letat lite lätt men utan resultat // Thomas
IH brukar vara tvärtom i det mesta så Paul har rätt: serienumret sitter på vänster rambalk mellan främre fjäderfästet och fronten (ungefär vid styrsnäckan). Slipa rent så hittar du det nog. Snyggt jobb, förresten!
Tack skall ni ha. Men jag letar ännu ser mörkt ut detta. Vad har ni på era fordon stansat eller punktade chr nr tecken höjd.. Lustigt allt e som nytt på bilen kritstreck från montering etc jag e nog på fel ställe bara.. Styrsnäcka sitter före bladfästet framrör de slutar ramen men på själva fjäder fästet kan det ha vart en liten nitad plåt?
Mitt tips är att leta på utsidan av vänster rambalk, från framaxeln och framåt. Numret är stansat i balken, men det är ofta väldigt svagt stansat, så förmycket slipande gör att det försvinner helt... Sifferhöjden är väl runt 20mm, men jag orkar inte gå ut och kasta mig i gruset och mäta...
Jo detta har löst sig nu hitta en som hade flera bilar.. Ibland e man go letat efter en plåt som vanligt brukar finnas på torpeden eller i dess närhet.. Tänkte efter en stund den kanske ligger i hansfacket men den sitter i handsfacket Kan den vara synligare otroligt klantigt Är det en enkelhytt sitter den bakom sätet tydligen.. Å på fjäderfästet svag antydan tur man inte slipa mer.. Japp slängde på ett solskydd i väntan på att få besikta nästa tisdag kl 1200 evig väntan...